Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία απορρύπανσης του Σαρωνικού ύστερα από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου  Αγία Ζώνη ΙΙ νότια της νήσου Αταλάντης, ενώ στις ακτές της Αττικής όπου σημειώνεται διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση επιχειρούν έξι απορρυπαντικά σκάφη του λιμενικού και έξι ιδιωτικά. Μέχρι τώρα έχουν απαντληθεί τουλάχιστον 800 τόνοι μαζούτ ενώ έχει ξεκινήσει η συστηματική δειγματοληψία του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, για τη διερεύνηση των επιπτώσεων της πετρελαιοκηλίδας του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Η λήψη δειγμάτων πραγματοποιείται σήμερα από τη Βούλα μέχρι την Ανάβυσσο, καθώς μέχρι τη Γλυφάδα η απαγόρευση για το κολύμπι είναι σε ισχύ.
Μία πρώτη δειγματοληψία πάντως έδειξε ότι πιθανότατα υπάρχει ρύπανση και στη Σαρωνίδα, αλλά δεν μπορεί να εκτιμηθεί επαρκώς, αν δεν βγουν τα αποτελέσματα της λεπτομερούς ανάλυσης. «Είδαμε ότι κάποια δείγματα τα οποία πήραμε από τη Σαρωνίδα την Πέμπτη είναι επιβαρυμένα. Όχι όπως είναι στη Γλυφάδα, αλλά υπάρχει επιβάρυνση. Η συγκεκριμένη δειγματοληψία έγινε μετά από τηλεφώνημα που δεχθήκαμε από κάποιους πολίτες οι οποίοι μένουν κοντά στην περιοχή», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής Ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ, Γιάννης Χατζηανέστης.
Για το αν οι κάτοικοι μπορούν να κολυμπήσουν στην περιοχή, ο κ. Χατζηανέστης επιφυλάσσεται να απαντήσει μετά την επεξεργασία των αποτελεσμάτων της δειγματοληψίας. «Θα δούμε και εργαστηριακά τα νούμερα, αλλά αν δεν υπάρχει εμφανώς ρύπανση, δηλαδή μαύρες κηλίδες ή ιριδισμός στο νερό, τότε κατά την άποψη μου δεν υπάρχει πρόβλημα με την κολύμβηση. Πρέπει φυσικά να δούμε και τα ακριβή αποτελέσματα».
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας με αφορμή το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό και τη διάσπαρτη ρύπανση που προκάλεσε σε παράκτιες περιοχές της Αττικής είναι σε εξέλιξη μπροστά στο υπουργείο Ναυτιλίας, με πρωτοβουλία της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού.
Πρέπει «να ξεκινήσει άμεσα ένας ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα μικρά δεξαμενόπλοια που εφοδιάζουν ή μεταφορτώνουν με ναυτιλιακά καύσιμα όλα τα μεγάλα πλοία (ακτοπλοϊκά - φορτηγά - κρουαζιερόπλοια) αλλά και αυτά που μεταφέρουν καύσιμα στα νησιά, και τα πλοία αυτά στην συντριπτική πλειονότητά τους έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι είναι υπερήλικα, ελλιπώς συντηρημένα, ενώ οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων θεωρούμε ότι, όπως αυτοί γίνονται, είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί!!!» τονίζει σε σημερινή του ανακοίνωση το ναυτεργατικό σωματείο της ΠΕΝΕΝ.
Αναφέρει επίσης ότι «πληροφορίες και στοιχεία δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά για την ποιότητα των ασκούμενων ελέγχων και επιθεωρήσεων, γεγονός που δείχνει την αναξιοπιστία των ίδιων των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που αυτά φέρουνε από τις αρμόδιες Αρχές».
Η ΠΕΝΕΝ συμπληρώνει ότι «η κυβέρνηση αμήχανη και πανικόβλητη από την παταγώδη αποτυχία που είχε τόσο από πλευράς οργάνωσης, σχεδιασμού και συντονισμού η επιχείρηση του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση της βύθισης του δεξαμενόπλοιου και της εκτεταμένης θαλάσσιας περιβαλλοντικής ρύπανσης που αυτό προκάλεσε, καθώς και την κωμικοτραγική εικόνα της επικοινωνιακής πολιτικής όπου ο Υπουργός έκανε στο ποδάρι και με το τηλέφωνο από το Λονδίνο, επιχειρεί τώρα με διάφορες εξαγγελίες και με ημίμετρα να αλλάξει την εικόνα και να καταλογίσει την δικαιολογημένη οργή και αγανάκτηση των πολιτών».
Μέσα στις επόμενες 30 ημέρες θα καθαριστεί το μεγαλύτερο τμήμα των ακτών
Μέσα στις επόμενες 30 ημέρες θα έχει καθαριστεί το μεγαλύτερο τμήμα, τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Σαντορινιός υπογραμμίζοντας ότι αναζητούνται πάντα οι καλύτερες λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ρύπανσης των ακτών του Σαρωνικού με μαζούτ.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, διευκρίνισε ότι οι δηλώσεις του «πως θα είναι καλύτερα από πριν» προέκυψαν από την ενημέρωση των εταιρειών, ενώ τόνισε πως «εάν υπήρξαν λάθη τότε τα έκαναν μαζί ο ίδιος και ο υπουργός Ναυτιλίας».
Υπογράμμισε πως δεν υπήρξε ολιγωρία καθώς λίγες ώρες μετά το ναυάγιο, στις 09:40, είχε τοποθετηθεί το απαραίτητο φράγμα, για να συμπληρώσει πως στο διάστημα αυτό είχαν διαφύγει, κατά την εκτίμηση των εταιρειών αντιρρύπανσης, περίπου 300 τόνοι καυσίμου.
Ανέφερε, τέλος, πως το ΕΛΚΕΘΕ κάνει μετρήσεις και όταν αποκατασταθεί το πρόβλημα θα υπάρξει ενημέρωση πότε είναι ασφαλής η κολύμβηση.
Κουρουμπλής: Το υπουργείο κινήθηκε άμεσα
Απάντηση στις κατηγορίες του κ. Μητσοτάκη για ολιγωρία η οποία συντέλεσε στην επέκταση της ζημιάς, έδωσε με ανακοίνωσή του ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Σγκεκριμένα αναφέρει ότι:
Τελικά είναι φαίνεται επιλογή του κ. Μητσοτάκη να είναι αδιάβαστος. Αλλιώς δεν εξηγείται πώς τόσο συχνά εμφανίζεται να μην έχει διαβάσει ούτε τις επίσημες ανακοινώσεις .
Αν διάβαζε εφημερίδες τουλάχιστον, δε θα έλεγε ότι το ναυάγιο έγινε στις 9 του μηνός. Γιατί το ναυάγιο έγινε στις 10 του μηνός και μάλιστα νύχτα. Όλοι έγραψαν και διάβασαν ότι έγινε στις 10 Σεπτεμβρίου, πλην ίσως του αρχηγού της ΝΔ.
Το Συντονιστικό όργανο συστάθηκε αμέσως, την ίδια μέρα και λειτούργησε από την πρώτη στιγμή, όπως προβλέπει το ΠΔ 11/2002. Η πρώτη δουλειά δεν είναι να το ανακοινώσουμε, αλλά να το βάλουμε να λειτουργήσει. Επειδή δεν κοκορευόμαστε για τις αυτονόητες ενέργειές μας, δεν ανακοινώσαμε τη συγκρότησή του. Άλλωστε η ρύπανση ήταν αρχικά περιορισμένη. Η αλλαγή της θερμοκρασίας και του καιρού τη διέσπειρε. Και όσο απλωνόταν η κηλίδα, τόσο διευρυνόταν και η σύνθεση του Συντονιστικού Οργάνου, στο οποίο πλέον, σήμερα, εκπροσωπούνται και οι Δήμοι και η Περιφέρεια.
Όταν η ρύπανση απλώθηκε λόγω των καιρικών συνθηκών, στο Σαρωνικό επιχειρούσαν πάνω από 20 σκάφη, κυρίως απορρύπανσης. Και όταν ζητήθηκε το σκάφος της EMSA, διαπιστώθηκε ότι ήταν σε άλλη αποστολή. Όταν τελείωσε εκείνη την επιχείρηση, το πλοίο άρχισε αμέσως να επιχειρεί στον Σαρωνικό Κόλπο,  «αμέσως μόλις ολοκληρώθηκε έτερη επιχείρηση στην οποία ήταν δεσμευμένο». Ο κ. Μητσοτάκης δεν διάβασε την σχετική ανακοίνωση.
Οι Δήμαρχοι ειδοποιούνταν αμέσως ,ακόμα και με προσωπικό μου τηλεφώνημα, με βάση την κίνηση της πετρελαιοκηλίδας. Γι αυτό και πολλοί ήταν έτοιμοι να φράξουν τις παραλίες τους. Μάλιστα στις 13 Σεπτεμβρίου εκλήθησαν στο Υπουργείο και για συνολική ενημέρωση και έδωσαν συγχαρητήρια για την κινητοποίηση του Λιμενικού. Ούτε αυτή την ανακοίνωση διάβασε ο κ. Μητσοτάκης.
Για τις αποζημιώσεις των επαγγελματιών που θίγονται ήδη, και για τις οποίες ο κ. Μητσοτάκης θα αναζητήσει ευρωπαϊκούς πόρους, ήδη το Υπουργείο έχει εξηγήσει αναλυτικά με ποιον τρόπο θα γίνουν οι αποζημιώσεις, στην περίπτωση που δεν αρκεί η κάλυψη από την ασφαλιστική εταιρία. Υπάρχει το IOPC Fund που έχει ακριβώς αυτή την αποστολή και για το οποίο ενημερώθηκαν και οι Δήμαρχοι και το κοινό. Ούτε αυτή την ανακοίνωση διάβασε ο κ. Μητσοτάκης.

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.