Την εκτίμηση ότι δεν θα επαναληφθεί ξανά σαϊτοπόλεμος στην Καλαμάτα διατύπωσε ο δήμαρχος της πόλης Παναγιώτης Νίκας, ύστερα από τον θάνατο του 53χρονου εικονολήπτη Κώστα Θεοδωρακάκη.


Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο κ. Νίκας εκτίμησε ότι κανένα δημοτικό συμβούλιο δεν θα αναλάβει την ευθύνη στο μέλλον να συνεχίσει να υποστηρίζει το έθιμο του σαϊτοπόλεμου.
«Ημιπαράνομος ο σαϊτοπόλεμος...»
«Δυστυχώς χάσαμε έναν από τους καλύτερους ανθρώπους, εργάτη στα ΜΜΕ, δημοσιογράφο, τεχνικό [...]. Είναι ο μοναδικός θάνατος στα 200 χρόνια, στα οποία υπάρχει ο συγκεκριμένος θεσμός του σαϊτοπόλεμου», σημείωσε ο κ. Νίκας και πρόσθεσε: «Υπάρχει ένας θεσμός που είναι ημιπαράνομος. Η πολιτεία κλείνει τα μάτια για τους θεσμούς που υπάρχουν στην περίοδο του Πάσχα σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε άλλες εποχές του χρόνου, όπως οι εκδηλώσεις που γίνονται στη Χίο ή στη Καλαμάτα και στον συγκεκριμένο θεσμό του σαϊτοπολέμου [...] Μετά το γεγονός αυτό δεν θεωρώ ότι η πόλη οργανωμένα θα μπορέσει να συνεχίσει αυτό το έθιμο».

«Κανείς δεν θα αναλάβει την ευθύνη να κάνει ξανά σαϊτοπόλεμο...»
«Προφανώς», τόνισε ο δήμαρχος Καλαμάτας, «άδεια δεν μπορεί να δοθεί [...], ο θάνατος του ανθρώπου είναι μια καμπή γι' αυτό τον θεσμό. Εκτιμώ πως κανένα δημοτικό συμβούλιο στο μέλλον -σημειωτέον οι αποφάσεις ήταν μέχρι σήμερα ομόφωνες- δεν θα αναλάβει την ευθύνη να συνεχίσει να υποστηρίζει αυτόν τον θεσμό. Φοβάμαι ότι ο θεσμός αυτός, με τον θάνατο, φτάνει στο τέλος του».

«Να γίνει μια συζήτηση με την πολιτεία»
Ωστόσο, όπως είπε, θα πρέπει να υπάρξει μια συζήτηση με την Πολιτεία για τον καθορισμό ενός θεσμικού πλαισίου για το έθιμο. «Μπορούμε να καθίσουμε σε ένα τραπέζι κάτω με την Πολιτεία και να προσδιορίσουμε το θεσμικό πλαίσιο; Εμείς εκλιπαρούμε χρόνια τα συναρμόδια υπουργεία να γίνει ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, το πώς ακριβώς θα γίνεται. Αυτό είναι το θέμα [...] Βεβαίως ο κ. Θεοδωρακάκης δεν ξανάρχεται, βεβαίως είναι κάτι που μπορεί να αφιερωθεί στη μνήμη του. Νομίζω ότι υπάρχει ένας τρόπος (σ.σ.: το έθιμο του σαϊτοπόλεμου) να διασωθεί», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νίκας.

«Το τέλος του θεσμού δεν σημαίνει το τέλος του εθίμου»
Εκτίμησε, δε, πως το έθιμο «είναι ταυτισμένο με την πόλη της Καλαμάτας», με «καμιά δεκαριά περιοχές γύρω από την πόλη αλλά και ξενοδοχεία, τα οποία αρέσκονται στο να οργανώνουν αυτό το έθιμο», ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό του για ενδεχόμενες μη οργανωμένες εκδηλώσεις στο μέλλον, εφόσον τερματιστεί η κεντρική διοργάνωση. «Το τέλος του θεσμού δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουν να ρίχνουν (σ.σ.: πολίτες) μπομπάκια ή σαΐτες. Αυτό θα συνεχίσουν να το κάνουν με άναρχο τρόπο, δεν είναι κάτι που σταματάει», ανέφερε.

Ερωτηθείς για το ζήτημα της επιβολής προστίμων αναφέρθηκε στην κατανομή των αρμοδιοτήτων σε τέτοιες περιπτώσεις. «Εμείς δεν είμαστε αστυνομία, αυτά είναι δουλειά της αστυνομίας. Σε όλες τις χώρες γίνονται εκδηλώσεις και χρησιμοποιούνται ανάλογα υλικά, αν θέλουμε όμως να υπάρχει μια εμπλοκή και προστασία της Ελληνικής Αστυνομίας, πρέπει να υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για αυτές τις εκδηλώσεις, που να ορίζει κανόνες και όρους και ποιοι του επιβλέπουν αυτούς και τι γίνεται», απάντησε.

Ο Κώστας Θεοδωρακάκης έχασε τη ζωή του το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα, όταν, ενώ βιντεοσκοπούσε τον σαϊτοπόλεμο, ξέφυγε μια σαΐτα και τον χτύπησε στο κεφάλι τραυματίζοντάς τον θανάσιμα.

Ο κ. Νίκας στην πρώτη του δήλωση εμφανίστηκε να υπερασπίζεται το έθιμο προκαλώντας σάλο αντιδράσεων.


Ακολούθησε αναδίπλωση και η σημερινή του δήλωση στην οποία διατυπώνει την εκτίμηση ότι ήρθε το τέλος του σαϊτοπόλεμου.

Οι αρχικές δηλώσεις του Παναγιώτη Νίκα προκάλεσαν την αντίδραση του γιου του Κώστα Θεοδωρακάκη και των χρηστών στα social media.

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.