«Ο λαός μας λέει “ο πνιγμένος απ’ τα μαλλιά του πιάνεται”. Και η πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης, που υπέβαλε η Αξιωματική Αντιπολίτευση, το επιβεβαιώνει.
Ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ζητά εκλογές, όχι επειδή πιστεύει ότι θα βγει πρώτος, αλλά επειδή φοβάται ότι θα βγει τρίτος».
Τοποθέτηση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών, Στέλιου Πέτσα, στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής.
«Ευχαριστώ πολύ κ. Πρόεδρε,
Πριν προχωρήσω κυρίες και κύριοι βουλευτές στην ομιλία μου, να σταχυολογήσω δύο-τρία σημεία που ακούστηκαν από προηγούμενους ομιλητές.
Κατ’ αρχάς, αναφορικά με μία αποστροφή του λόγου του κ. Σκουρλέτη, ο οποίος μίλησε για «πολιτικά χαρακτηριστικά» σε σχέση με τον αποχιονισμό στο Χαλάνδρι. Έχω να πω –όπως επισήμανε και ο ίδιος ο δήμαρχος Χαλανδρίου– ότι η συνεργασία μας είναι άριστη και, όλες τις προηγούμενες ημέρες, ήμασταν συνεχώς σε επικοινωνία. Σχετικά, τώρα, με όσα ανέφερε για την περιφέρεια Αττικής –έπειτα από επικοινωνία που είχα τόσο με τον κ. Πατούλη όσο και με τον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη, κ. Κόκκαλη, τις προηγούμενες ημέρες– έχω να πω ότι η Περιφέρεια ήταν παρούσα σε διάφορα σημεία του Χαλανδρίου –και στο Νομισματοκοπείο και φυσικά και στην Παπανικολή και αλλού– τόσο εχθές, όσο τις υπόλοιπες ημέρες που προηγήθηκαν από τη Δευτέρα και μετά.
Επομένως, κ. Σκουρλέτη, το θέμα δεν είναι να βρίσκουμε πολιτικά χαρακτηριστικά. Το θέμα είναι να δούμε πού υπήρξε πρόβλημα, πού υπήρξαν δυσλειτουργίες –όπως και εγώ, προσωπικά, επισήμανα στην επιστολή μου προς τους δημάρχους και τους περιφερειάρχες– και να καθίσουμε, από κοινού, να τις αντιμετωπίσουμε, χωρίς να κρυβόμαστε πίσω από υποτιθέμενα «πολιτικά χαρακτηριστικά», τα οποία δεν υπάρχουν.
Σχετικά με την αναφορά της κ. Καφαντάρη και τον πίνακα τον οποίο κατέθεσε, για το θέμα απάντησε ο κ. Καλλιάνος. Ωστόσο, νομίζω ότι όλοι όσοι είμαστε στην Αθήνα, τα τελευταία χρόνια, μπορούμε να διαπιστώσουμε μόνοι μας ότι το μέγεθος της χιονόπτωσης –τουλάχιστον στο κέντρο της Αθήνας– ήταν πρωτοφανές και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε σχέση με αντίστοιχες κακοκαιρίες των τελευταίων δεκαετιών. Επομένως, οποιαδήποτε δυνατότητα αποχιονισμού από τους δήμους, την περιφέρεια και τους άλλους μηχανισμούς Πολιτικής Προστασίας ήταν πολύ πιο περιορισμένη για αυτό το χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα να δούμε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σε συγκεκριμένες περιοχές ιδίως των βορείων προαστίων –όπως είναι το Χαλάνδρι, περιοχές στο Μαρούσι, στο Ψυχικό, στη Φιλοθέη και στα Βριλήσσια– οι οποίες δεν έχουν τον εξοπλισμό που διαθέτουν άλλες περιοχές ακόμα πιο βόρεια –όπως ο Ωρωπός, ο Διόνυσος, οι Αχαρνές– που είναι πολύ πιο συνηθισμένες σε τέτοιες χιονοπτώσεις, για να μπορούν να δράσουν έγκαιρα, μέσα σε τόσο σύντομο –επαναλαμβάνω– χρονικό διάστημα, κατά το οποίο αναπτύχθηκε η χιονόστρωση. Χρειάζεται, επομένως, πολύ μεγαλύτερη ανάλυση και όχι ένας «επιφανειακός» πίνακας για να μας πει η κ. Καφαντάρη τι πρέπει να κάνουμε.
Σχετικά, τώρα, με όσα είπε ο κ. Μυλωνάκης, ο οποίος ανέφερε ότι «αυτή η Κυβέρνηση εξαθλίωσε τους Έλληνες». Να είμαστε σοβαροί. Και να κοιτάζουμε λίγο τα στοιχεία πριν μιλούμε για να έχουν νόημα αυτά τα οποία λέμε. 13,4% ρυθμός ανάπτυξης στο τρίτο τρίμηνο του 2021, σε σχέση με το 2020. Τι είναι αυτό; Εξαθλίωση; Μείωση της ανεργίας κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες –από περίπου 16,2% σε 13,2%– δηλαδή 121.560 συμπολίτες μας βρήκαν δουλειά, τον τελευταίο χρόνο. Όλοι αυτοί εξαθλιώθηκαν; Δεν τρώνε «κορώνες» οι άνθρωποι. Έχουν ανάγκη από εισόδημα. Και αυτοί και τα νοικοκυριά τους.
Όσον αφορά σε όσα είπε ο κ. Φάμελλος, ο οποίος είπε πάρα πολλά, αλλά θα ήθελα να μείνω μόνο στην ουσία. Ο λαός μας λέει «ο πνιγμένος από τα μαλλιά του πιάνεται». Και η πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης, που υπέβαλε η Αξιωματική Αντιπολίτευση, το επιβεβαιώνει.
Και αυτό γιατί συνιστά απέλπιδα προσπάθεια εντυπωσιασμού, υποκινούμενη από καθαρά μικροπολιτικά ελατήρια.
Στην πραγματικότητα, ο κ. Τσίπρας βλέπει, πρώτον, την πολιτική απήχηση, τόσο του δικού του προσώπου όσο και του κόμματός του, να διαγράφει φθίνουσα πορεία στις σφυγμομετρήσεις της κοινής γνώμης. Και δεύτερον, το πολιτικό μέλλον του χώρου του, ως αξιωματικής αντιπολίτευσης, να απειλείται εξαιτίας της διαρροής ψηφοφόρων του προς το τρίτο κόμμα.
Και για αυτό ζητάει εκλογές και καταθέτει πρόταση δυσπιστίας.
Όχι γιατί πιστεύει ότι θα βγει πρώτος, αλλά γιατί φοβάται ότι θα βγει τρίτος.
Η κοινωνία, όμως, το αντιλαμβάνεται αυτό και δεν «τσιμπάει» σε τέτοιου είδους μικροπολιτικά παιχνίδια.
Πολύ περισσότερο, όταν η αξιωματική αντιπολίτευση παραμένει τόσο βαρετά ίδια. Και οι κορώνες της, όταν τολμά να πει ότι η Κυβέρνηση αυτή είναι η χειρότερη της μεταπολίτευσης, της γυρίζουν μπούμερανγκ.
Γιατί, κυρίες και κύριοι βουλευτές, η χειρότερη Κυβέρνηση της μεταπολίτευσης είναι η «πρώτη φορά αριστερά» Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα. Έπαιξε στα ζάρια τη συμμετοχή της χώρας στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη, έκλεισε τις τράπεζες, επέβαλλε capital controls, υπέγραψε ένα 3ο αχρείαστο Μνημόνιο, υποθήκευσε την περιουσία της χώρας στους δανειστές για έναν αιώνα και φόρτωσε πάνω από 100 δισ. ευρώ στους Έλληνες, που θα πληρώνουν αυτήν την ανεκδιήγητη κυβέρνηση για δεκαετίες, κ. Φάμελλε. Στο σπίτι του κρεμασμένου, λοιπόν, δεν μιλάνε για σχοινί.
Αντίθετα, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, αφουγκραζόμενη τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών για ένα καλύτερο αύριο, κοιτά μπροστά συνεχίζοντας τις μεταρρυθμίσεις για να κάνουμε τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη. Ας αφήσουμε τους πολίτες να το κρίνουν κ. Φάμελλε.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Το τελευταίο πενθήμερο ήταν δύσκολο, ειδικά για τους συμπολίτες μας στην Αττική, η οποία δοκιμάστηκε από αυτή την πρωτοφανή –εδώ και αρκετές δεκαετίες– χιονόπτωση κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίδα».
Τα σημαντικά προβλήματα που ανέκυψαν, καταδεικνύουν την ανάγκη το νέο πλαίσιο για την Πολιτική Προστασία να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο.
Προκειμένου ο κρατικός μηχανισμός να φτάσει στο επιθυμητὀ σημείο ετοιμότητας το οποίο απαιτείται ώστε να αντιμετωπίζει φαινόμενα τόσο μεγάλης έντασης όπως η κακοκαιρία αυτή, είναι ανάγκη να βελτιωθεί ο συντονισμός μεταξύ Κράτους, Αυτοδιοίκησης και ιδιωτών.
Πέραν επομένως της ειλικρινούς συγγνώμης, την οποία ζητούμε από τους συμπολίτες μας, και έχοντας αποδείξει ότι αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και μαθαίνουμε από αυτά, εργαζόμαστε για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον. Θέτουμε τον πήχη των απαιτήσεων υψηλότερα από το αποτέλεσμα της διαχείρισης που υπήρξε και σε αυτό το πλαίσιο προσπαθούμε, συνεχώς, να βελτιωνόμαστε απέναντι στις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες αντιμετώπισης τέτοιων ασυνήθιστων καιρικών φαινομένων, τα οποία εκδηλώνονται ως συνέπεια της κλιματικής κρίσης.
‘Έχουμε αποδείξει, όχι στα λόγια αλλά στην πράξη, ότι διαθέτουμε τις λύσεις για την ανόρθωση της οικονομίας και την στήριξη του κόσμου της εργασίας, την αναβάθμιση της άμυνας της Πατρίδας μας, την προστασία της δημόσιας υγείας, την προάσπιση του Κράτους Δικαίου, το άλμα του ψηφιακού μετασχηματισμού, την ασφάλεια των πολιτών, την ενδυνάμωση της Αυτοδιοίκησης με αναπτυξιακούς πόρους.
Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι –καθώς κράτη, κυβερνήσεις και κοινωνίες σε ολόκληρο τον κόσμο δοκιμάζονταν εδώ και δύο χρόνια από τους ισχυρούς κλυδωνισμούς της σοβαρότερης υγειονομικής κρίσης των τελευταίων 100 ετών και την συνεπαγόμενη μεγαλύτερη οικονομική ύφεση στην μεταπολεμική ιστορία– η Ελλάδα τα κατάφερε!
Και τα κατάφερε, πρώτον, με την αποφασιστική διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, και δεύτερον, με τη συνετή διαχείριση των οικονομικών συνεπειών της.
Παρά την πρωτοφανή αβεβαιότητα της πανδημίας, η Ελλάδα τα κατάφερε, κυρίως, διότι αποκατέστησε την Εμπιστοσύνη!
Ένα πολύτιμο άυλο κεφάλαιο, που μετουσιώνεται σε έμπρακτη οικονομική στήριξη του επιχειρηματικού κόσμου, των νοικοκυριών και των εργαζομένων. Και έτσι σταθήκαμε, όλοι μαζί, όρθιοι.
Η συνολική στήριξη της οικονομίας και της κοινωνίας από το Κράτος για την αντιμετώπιση της πανδημίας υπερβαίνει τα 43 δισ. ευρώ την περίοδο 2020-2022. Πρόκειται για το 3ο μεγαλύτερο πακέτο μέτρων στήριξης –ως ποσοστό του ΑΕΠ– στην ευρωζώνη, και το 4ο παγκοσμίως, σύμφωνα με σχετική Έκθεση του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας.
Ό,τι είπαμε το κάναμε και η εμπιστοσύνη αυτή εμπεδώθηκε τόσο από τα ιστορικά χαμηλά επιτόκια σε ελληνικούς τίτλους κάθε διάρκειας, όσο και από την προσέλκυση μεγάλων ξένων επενδύσεων παγκόσμιων βιομηχανικών και τεχνολογικών κολοσσών, όπως η Volkswagen, η Microsoft, η Pfizer και η Digital Realty. Αλλά και παγκόσμιων τραπεζικών κολοσσών, όπως προσφάτως η JP Morgan. Εξελίξεις οι οποίες αναβαθμίζουν την Πατρίδα μας στον διεθνή επενδυτικό χάρτη, προσδίδοντας νέα δυναμική στην εθνική οικονομία και δημιουργώντας νέες, καλύτερα αμειβόμενες, θέσεις εργασίας.
Είχαμε πει ότι θα μειώσουμε τους φόρους στην ακίνητη περιουσία. Το κάναμε. Ότι θα μειώσουμε τους φόρους στις επιχειρήσεις. Το κάναμε. Ότι θα μειώσουμε τους φόρους στην εργασία. Το κάναμε. Ότι θα θεσπίσουμε ένα πλέγμα φορολογικών κινήτρων φιλικών προς τις επενδύσεις και με στόχο την αναστροφή του brain drain. Tο κάναμε.
Αποδείξαμε, με αριθμούς, όχι με λόγια, την ικανότητα της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη να διαχειριστεί την πρωτόγνωρη κατάσταση, που προξένησε η πανδημία, με μεθοδικότητα και σχέδιο, χωρίς πανικό και σπασμωδικές κινήσεις. Και την αποφασιστικότητά μας να υλοποιούμε, παρά τις κρίσεις, όλες τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της Κυβέρνησης έχει έναν κύριο στόχο: να κάνει τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη.
Στο ίδιο πνεύμα εργαζόμαστε και στο κομμάτι της Αυτοδιοίκησης.
Στόχος μας στο Υπουργείο Εσωτερικών είναι να ενδυναμώσουμε την τοπική αυτοδιοίκηση, παρέχοντας τα κατάλληλα εφόδια προκειμένου να αναβαθμιστεί σε όλο το εύρος των αρμοδιοτήτων της. Για εμάς, ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης, των πόλεων και των περιφερειών μας, στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή είναι τριπλός: Αναπτυξιακός, κοινωνικός και πολιτιστικός/αθλητικός.
-Αναπτυξιακός, γιατί κανένα κεντρικό σχέδιο δεν μπορεί να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί ερήμην της τοπικής κοινωνίας.
-Κοινωνικός, γιατί καμία κεντρική παρέμβαση όταν την κοιτάς από ψηλά στο μάκρο επίπεδο, δεν μπορεί να σου δείξει πόσο ενισχύει την κοινωνική συνοχή σε μίκρο επίπεδο.
-Και πολιτιστικός/αθλητικός, γιατί είναι άλλο πράγμα να μιλάμε για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς χιλιάδων χρόνων και άλλο πράγμα να μιλάμε για την πυροπροστασία στις Μυκήνες, ή την πρόσβαση στην Αρχαία Ολυμπία ή στην Αρχαία Μεσσήνη.
Αναφορικά με τον αναπτυξιακό ρόλο της Αυτοδιοίκησης, είναι η πρώτη φορά, έπειτα από πολλά χρόνια, που «επενδύουμε» τις αρμοδιότητες των Περιφερειών και των Δήμων με τους αντίστοιχους πόρους.
Κινούμαστε σε τέσσερα επίπεδα: Το πρώτο αφορά τις μεταρρυθμίσεις που εφαρμόζουμε, το δεύτερο την τακτική χρηματοδότηση των ΟΤΑ, το τρίτο την έκτακτη χρηματοδότηση, και το τέταρτο τα χρηματοδοτικά εργαλεία του Υπουργείου Εσωτερικών.
Στο πρώτο επίπεδο, αναφέρομαι σε μεταρρυθμίσεις όπως:
-Ο νέος νόμος για το ΑΣΕΠ.
-Ο νόμος για τον εσωτερικό έλεγχο.
-Ο νέος εκλογικός νόμος για τους ΟΤΑ, που επαναφέρει την κυβερνησιμότητα στην Αυτοδιοίκηση.
-H ρύθμιση μια σειράς από εκκρεμή ζητήματα, όπως τα αδήλωτα τετραγωνικά που αύξησαν για πάντα τα έσοδα των Δήμων, την ώρα που απάλλαξαν για πάντα από πρόστιμα και προσαυξήσεις τους δημότες τους.
-Οι ρυθμίσεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, οι διευκολύνσεις στην καταβολή των δόσεων προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, οι έκτακτες ενισχύσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας, οι μόνιμες παρεμβάσεις στην διευκόλυνση των δημοσίων συμβάσεων, το νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς και η δευτερογενής νομοθεσία του, καθώς και η αναβάθμιση των κοινωνικών δομών των δήμων.
Και βέβαια, προωθούμε το επόμενο διάστημα την μεγάλη μεταρρύθμιση της Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης, με στόχο την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων μεταξύ του κεντρικού Κράτους, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των Περιφερειών και των Δήμων, την ενδυνάμωση του ρόλου της Αυτοδιοίκησης με νέες, ουσιαστικές αρμοδιότητες, καθώς και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της λογοδοσίας.
Όλες αυτές οι παρεμβάσεις δείχνουν ότι οικοδομούμε μεθοδικά μια στέρεα σχέση εμπιστοσύνης.
Στο πεδίο της τακτικής χρηματοδότησης, εργαζόμαστε συντονισμένα για να αντιστρέψουμε την φθίνουσα πορεία των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) τα προηγούμενα χρόνια.
Στο πλαίσιο αυτό, ήδη η φετινή πρώτη τακτική επιχορήγηση για το 2022 από τους ΚΑΠ –συνολικού ύψους 113,5 εκατ. ευρώ– είναι αυξημένη κατά 6,6% σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό, με το οποίο οι δήμοι επιχορηγήθηκαν πέρυσι. Όπως έχουμε προαναγγείλει, το 2022, θα είναι έτος αναμόρφωσης των ΚΑΠ, με σκοπό να υπάρξει μία πιο δίκαιη κατανομή, αλλά και μία σημαντική προσπάθεια αύξησης των πόρων που θα οδηγήσει στη σταδιακή αναστροφή της πορείας συρρίκνωσης των τελευταίων ετών. Και αυτό αποτελεί μία απάντηση και σε αυτό που ανέφερε ο κ. Συντυχάκης, ο οποίος μίλησε για συρρίκνωση πόρων. Είναι η πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια, που αυξάνουμε τους πόρους σημαντικά. Και απόδειξη αυτού, κ. Συντυχάκη, είναι ότι ακόμη και το 2021 είχαμε δώσει δύο επιπλέον κατανομές των ΚΑΠ, δηλαδή, αντί για δώδεκα δόθηκαν δεκατέσσερις ίδιου ύψους.
Παράλληλα, προχωρούμε στη σύσταση μίας κοινής προπαρασκευαστικής ομάδας εργασίας ανάμεσα στην Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εσωτερικών, με βασικό αντικείμενο:
α) την αναμόρφωση και περαιτέρω ενίσχυση του χρηματοδοτικού φακέλου των ΚΑΠ,
β) τη μόνιμη μείωση του επιτοκίου στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, και
γ) τη βελτίωση της εισπραξιμότητας από τους δήμους των ληξιπρόθεσμων οφειλών τρίτων.
Επίσης, θα εντάξουμε μέσα σε αυτή την ομάδα δύο ακόμη βασικούς άξονες: την ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών που προκύπτουν από την αύξηση του ενεργειακού κόστους και των ανατιμήσεων, καθώς και το πώς θα αντισταθμιστεί η πρόσθετη επιβάρυνση που αναμένεται να προκύψει από την επιβολή του τέλους ταφής, το οποίο εφαρμόζεται από τις αρχές του έτους, σύμφωνα με τη σχετική κοινοτική οδηγία.
Το τρίτο επίπεδο έχει να κάνει με τις έκτακτες χρηματοδοτήσεις, οι οποίες σχετίζονται είτε με την πανδημία του κορωνοϊού είτε με τις φυσικές καταστροφές.
Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δείχνει στην πράξη ότι νοιάζεται για τους πολίτες. Στην περίπτωση της πρόσφατης κακοκαιρίας, αποφασίσθηκε -μετά από απαίτηση του Πρωθυπουργού- να δοθούν άμεσα αποζημιώσεις στους οδηγούς οι οποίοι δοκιμάστηκαν στην Αττική Οδό καθώς και στους πολίτες που ταξίδεψαν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ταλαιπωρήθηκαν άδικα. Και είναι η πρώτη φορά που η πολιτεία ενεργοποιείται για να ανακουφιστούν με αυτή τη διαδικασία συμπολίτες μας που υπέστησαν βλάβη.
Στο Υπουργείο Εσωτερικών σταθήκαμε δίπλα στους Δήμους για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Διαθέσαμε συνολικά 237,1 εκατ. ευρώ, προκειμένου να στηρίξουμε τις απώλειες εσόδων και την αύξηση δαπανών για να αντιμετωπιστεί η πανδημία.
Επιπλέον, στηρίζουμε εμπράκτως τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την αντιμετώπιση των συνεπειών που προκαλούνται από φυσικές καταστροφές, πολλές από τις οποίες είναι ξεκάθαρο ότι συνδέονται με την κλιματική κρίση. Το περασμένο δωδεκάμηνο δόθηκαν από τον τακτικό προϋπολογισμό σε πληγέντες Δήμους της χώρας συνολικά 11,5 εκατ. ευρώ και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων σε Δήμους και Περιφέρειες της χώρας 123,4 εκατ. ευρώ (ΣΑΕ 055).
Το τέταρτο πεδίο δράσης μας αφορά τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τους ΟΤΑ. Οικονομική δύναμη πυρός του υπουργείου είναι το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του Υπουργείου Εσωτερικών, όπου εντάσσουμε συνεχώς νέα έργα που συμβάλλουν στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας σε κάθε γωνιά της Πατρίδας μας.
Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε με αρχικό προϋπολογισμό 2,5 δισ. ευρώ. Με διαδοχικές αυξήσεις διαμορφώσαμε τον ονομαστικό προϋπολογισμό του προγράμματος στα 3,45 δισ. ευρώ για εντάξεις έργων. Παράλληλα, αξιοποιούμε στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις συνέργειες με άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, σε τομείς όπως η ύδρευση και η οδοποιία με έμφαση στην οδική ασφάλεια.
Ήδη τους τελευταίους επτά μήνες έχουμε εντάξει στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» περίπου 500 έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,4 δισ. ευρώ.
Αναφορικά με τον κοινωνικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης, από το Υπουργείο Εσωτερικών, χρηματοδοτούμε τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών με περίπου 310 εκατ. ευρώ φέτος. Μια σημαντική αύξηση από τα 279 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρονιάς. Επιπλέον, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες, ιδίως για τα δημοτικά ΚΔΑΠ, κάναμε πρόσθετη παρέμβαση, σε στενή συνεργασία με την ΚΕΔΕ και την ΕΕΤΑΑ, με μία έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 10 εκατ. ευρώ.
Επίσης, σχεδιάσαμε τη νέα δράση για «τις νταντάδες της γειτονιάς». Μια δράση που συμφιλιώνει την οικογενειακή με την επαγγελματική ή/και προσωπική ζωή.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Κυβέρνηση και Αυτοδιοίκηση είμαστε σύμμαχοι στον αγώνα για μια Ελλάδα χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς, με λιγότερες κοινωνικές ανισότητες, με περισσότερες ευκαιρίες για κοινωνική και οικονομική ανέλιξη. Για όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες, να προκόψουν στον τόπο τους.
Με Πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας συνεχίζει αταλάντευτα το μεταρρυθμιστικό της έργο που βελτιώνει τη ζωή των πολιτών και διασφαλίζει ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας και τις επόμενες γενιές.
Με σοβαρότητα, αποτελεσματικότητα και αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας, προχωρούμε μπροστά.
Σας καλώ, λοιπόν, με αίσθημα ευθύνης να καταψηφίσετε την πρόταση δυσπιστίας που υπέβαλε η Αξιωματική Αντιπολίτευση κατά της Κυβέρνησης. Σας ευχαριστώ!».
Δημοσίευση σχολίου
Δημοσίευση σχολίου