Αποτέλεσμα εικόνας για black friday

Σε ρυθμούς «Black Friday» κινείται η χώρα, αφού η μέρα των μεγάλων εκπτώσεων έφτασε, με τους καταναλωτές να έχουν την ευκαιρία για αγορές σε τιμές ευκαιρίας

Black Friday 2019: Τετραψήφιος αριθμός για καταγγελίες

Ωστόσο, κατά την διάρκεια της «Black Friday» οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν διαπιστωθεί στο παρελθόν παραπλανητικές προσφορές. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο η τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή «1520» της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή θα βρίσκεται σε λειτουργία προκειμένου να το καταναλωτικό κοινό να προχωρά σε καταγγελίες. Παράλληλα, καταγγελίες θα υποβάλλονται και μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.
Οι πέντε «χρυσοί» κανόνες για την «Black Friday» -Τι να προσέχετε

Την ίδια ώρα, η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος συστήνει στους καταναλωτές να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές, παρουσιάζοντας πέντε κανόνες για ασφαλείς αγορές. Συγκεκριμένα οι καταναλωτές θα πρέπει:

    Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
    Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
    Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
    Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη. Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύχτες κλπ) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, σπεύδοντας στα μαγαζιά.
    Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι' αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Σημειώνεται ότι ανάλογες οδηγίες για την ημέρα της «Black Friday» έχει εκδώσει και ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, αλλά και το υπουργείο Ανάπτυξης.
«Black Friday»: Προσοχή και στις αγορές μέσω διαδικτύου

Ακόμη, μεγάλο είναι το ποσοστό του καταναλωτικού κοινού που πραγματοποιεί αγορές μέσω διαδικτύου. Μάλιστα, έρευνα της Picodi αποτυπώνει ότι αρκετοί είναι οι Ελληνες που ψωνίζουν στα… κλεφτά, εν ώρα εργασίες. Και σε αυτήν την περίπτωση ωστόσο -μέσω διαδικτύου- υπάρχουν βασικοί κανόνες που αποτελούν «διαβατήριο» για ασφαλείς αγορές.

Σύμφωνα με την Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

    Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
    Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του:(συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).
    Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
    Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
    Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).
    Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.