Ως έναν «Πρωθυπουργό με σημαντικό όραμα» παρουσιάζει το περιοδικό Monocle τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο νεότερο πρωτοσέλιδό του, που έρχεται σε συνέχεια του προηγούμενου τεύχους, το οποίο φιλοξενούσε στο εξώφυλλο την ελληνική σημαία και κατέτασσε την χώρα μας στις σημαντικότερες δυνάμεις με κριτήριο την «ήπια ισχύ».

Δηλαδή, τις επιδόσεις στα πεδία της διπλωματίας, της διεθνούς πολιτικής και της πολιτιστικής επιρροής.

Οι Tyler Brûlé και Andrew Tuck, διευθυντής σύνταξης και αρχισυντάκτης του περιοδικού αντίστοιχα, σημειώνουν ότι ως Πρωθυπουργός της Ελλάδας ο Κυριάκος Μητσοτάκης «πατάει “play” στις πιο φωτεινές φιλοδοξίες της χώρας του και, μετά από χρόνια στη γεωπολιτική ερημιά, επιδιώκει να ανανεώσει την οικονομία και να δώσει στον κόσμο έναν νέο ορισμό του “ελληνικού brand”. Μετατρέπει την Ελλάδα σε μια χώρα ήπιας ισχύος που αξίζει κανείς να παρακολουθήσει».

Οι δύο δημοσιογράφοι σχολιάζουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δίνει ώθηση «στην αναπτέρωση της εθνικής αυτοπεποίθησης μετά από χρόνια επίπονης οικονομικής λιτότητας και μιας λαϊκίστικης κυβέρνησης», ενώ ο τίτλος της συνέντευξης -«Strike up the brand»- είναι αφιερωμένος στο σχέδιο ανανέωσης και αναβάθμισης της διεθνούς εικόνας της χώρας.

Οι Tyler Brûlé και Andrew Tuck μνημονεύουν επίσης «την επιστροφή πολύ ταλαντούχων Ελλήνων της Διασποράς, τη γρήγορη αύξηση των άμεσων ξένων επενδύσεων, την παροχή φορολογικών κινήτρων που έχουν στόχο να ενθαρρύνουν μια ολοένα και πιο δραστήρια start-up σκηνή, και μία ανανεωμένη αποφασιστικότητα η Ελλάδα να διαδραματίσει καθοριστικό διπλωματικό, στρατιωτικό και οικονομικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου οι σχέσεις με την Τουρκία είναι τεταμένες».

Ο Πρωθυπουργός στέλνει το μήνυμα ότι η Ελλάδα διαπνέεται σήμερα από μία νέα εθνική αυτοπεποίθηση, καλλιεργεί μια νέα εικόνα στο εξωτερικό βασιζόμενη στο ταλέντο και στις αναξιοποίητες δυνατότητές της, ενώ παράλληλα δρομολογεί το μετασχηματισμό της οικονομίας της και ανοικοδομεί τη χαμένη εμπιστοσύνη ανάμεσα στους πολίτες και στο κράτος.

«Την προηγούμενη χρονιά ήρθαμε αντιμέτωποι με προκλήσεις σε διάφορα μέτωπα. Δεν αναφέρομαι μόνο στην πανδημία. Αντιμετωπίσαμε σοβαρά ζητήματα με την Τουρκία, αλλά και στο μεταναστευτικό. Ήταν σαν να ήμασταν διαρκώς σε καθεστώς διαχείρισης κρίσεων. Αλλά η ελληνική κοινωνία πραγματικά επέδειξε ενότητα, ειδικά κατά το πρώτο στάδιο της πανδημίας. Η εθνική μας αυτοπεποίθηση τονώθηκε πάρα πολύ», αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.




«Υπάρχει μια γενικευμένη εντύπωση πως η χώρα έχει αφήσει πίσω της την εποχή της κρίσης, επικρατεί μια νέα αίσθηση εθνικής αυτοπεποίθησης -η οποία είναι έκδηλη σε μεγάλο βαθμό στη Διασπορά», τονίζει ο Πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι αυτό δίνει επιπλέον κίνητρο στους Έλληνες του εξωτερικού να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, αντιστρέφοντας το brain drain.

Η Ελλάδα μετατρέπεται σε κόμβο τεχνολογίας

Σκιαγραφώντας τους στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τονίζει: «Θέλω να αναμορφώσω τη χώρα, μετατρέποντάς τη σε μια χώρα ανοιχτή και ανταγωνιστική, μια χώρα που διαδραματίζει ηγετικό ρόλο στην περιοχή, και πάνω απ’ όλα μια χώρα που είναι δεκτική στην αλλαγή και ανταποκρίνεται στις προκλήσεις ενός γρήγορα εξελισσόμενου κόσμου».

Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνει ότι η Ελλάδα θα αξιοποιήσει τα 32 δισεκατομμύρια ευρώ που της αναλογούν από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για «την προώθηση έργων με στόχο το μετασχηματισμό της χώρας». Τονίζει πως η Ελλάδα δεν είναι «απλά για μια χώρα που μπορεί να προσφέρει αποκλειστικά εξαιρετικές υπηρεσίες», αλλά θέλει να εστιάσει και στην υψηλού επιπέδου μεταποιητική δραστηριότητα. «Η Ελλάδα μετατρέπεται, επίσης, σε κόμβο τεχνολογίας», προσθέτει, ενώ συνάμα «έχει εξαιρετική προοπτική να εξελιχθεί σε κέντρο βιοφαρμακευτικής επόμενης γενιάς».

«Ήμασταν πάντα στη σωστή πλευρά της Ιστορίας»

Ο Πρωθυπουργός επισημαίνει ωστόσο ότι η νέα ταυτότητα θα συνοδεύεται από την προβολή μίας διαφορετικής Ελλάδας εκτός συνόρων, η οποία δεν θα βασίζεται μόνο στις φυσικές ομορφιές και στο ένδοξο παρελθόν, αλλά επίσης στο «πολλά υποσχόμενο μέλλον» και στις δυνατότητές της. «Αυτό που θα πρέπει πάντοτε να διακρίνει την Ελλάδα είναι η ποιότητα», υπογραμμίζει, παραθέτοντας ως παράδειγμα τα εξαιρετικά αλλά λιγότερο γνωστά εκτός συνόρων κρασιά που παράγει η Σαντορίνη, η οποία είναι γνωστή παγκοσμίως για το μοναδικό της ηλιοβασίλεμα.

Η πρωτοβουλία που θα ξανασυστήσει την Ελλάδα στον κόσμο, ή αλλιώς το νέο “branding” της χώρας, θα συμπέσει και με τη συμπλήρωση 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. «Είμαι ενθουσιασμένος για την πρωτοβουλία να ξανασυστήσουμε μια ανανεωμένη Ελλάδα στον κόσμο το 2021, που είναι μια εμβληματική χρονιά για την Ελλάδα», δηλώνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η ιστορία της Ελλάδας ήταν πάντα ιστορία θριάμβων τους οποίους ακολούθησαν καταστροφές. Αλλά η διαδρομή ήταν πάντα η σωστή. Ήμασταν πάντα στη σωστή πλευρά της Ιστορίας όταν κληθήκαμε να κάνουμε μεγάλες επιλογές. Επομένως, αυτή η χρονιά είναι μια καλή ευκαιρία να κοιτάξουμε πίσω και να διδαχθούμε από τα λάθη μας, αλλά και να αντλήσουμε δύναμη από όσα κάναμε καλά και να χαράξουμε την πορεία μας για την επόμενη δεκαετία»


Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.