Πρόσθετους πόρους, διαφύλαξη των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού, ενιαία φορολογική πολιτική για όλους κι έναν επίτροπο από τους 27 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αποκλειστικά αφοσιωμένο στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος της, χρειάζεται η Ευρώπη για να συνεχίσει να αποτελεί τον νούμερο ένα προορισμό παγκοσμίως ο οποίος εισφέρει σήμερα πάνω από 10% του ΑΕΠ της ΕΕ, δημιουργώντας παράλληλα προστιθέμενη αξία σε πολλούς άλλους τομείς.
Αυτό τουλάχιστον δήλωσε ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Αντόνιο Ταγιάνιανοίγοντας την Υψηλού Επιπέδου Διάσκεψη για τον Τουρισμό που έλαβε χώρα, την Τετάρτη στις 27 Σεπτεμβρίου στις Βρυξέλλες.
Χαρακτηρίζοντας τη βιομηχανία του τουρισμού κλάδο-κλειδί για όλα τα κράτη μέλη της Ένωσης τόνισε ότι ο τουρισμός θα πρέπει να έχει τα δικά του ξεχωριστά δικαιώματα και να αποτελέσει ένα ξεχωριστό κομμάτι στο μωσαϊκό που συνθέτει την οικονομία της Ένωσης. Για το λόγο αυτό και πρότεινε η ΕΕ να συμπεριλάβει τον τουριστικό κλάδο ως αυτόνομο τομέα προς χρηματοδότηση στον επόμενο προϋπολογισμό.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού και Ταξιδιών μέσα στα επόμενα 10 χρόνια ο τουριστικός κλάδος θα δημιουργήσει περισσότερες από 5 εκατ. δουλειές, ενώ το ΑΕΠ προερχόμενο από τον τουρισμό αναμένεται να φτάσει τα 2,1 τρισ. από τα 1,6 δισ. που είναι σήμερα
Για να έχουμε ωστόσο τα παραπάνω αποτελέσματα θα πρέπει να γίνουν συγκεκριμένες και συντονισμένες κινήσεις, σύμφωνα με τον κ. Ταγιάνι. Απαραίτητη κρίνεται τόσο η διευκόλυνση των επιχειρηματιών από την γραφειοκρατία και η γρήγορη διαδικασία δανειοδότησης όσο και η εστίαση στην επαγγελματική κατάρτιση όσων απασχολούνται στη βιομηχανία του τουρισμού» όπως τόνισε.
Εστιάζοντας στη φορολογική εναρμόνιση ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έκανε λόγο για διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού στις ψηφιακές πλατφόρμες και στην οικονομία διαμοιρασμού. «Εταιρείες όπως η Google δίνουν, ελάχιστους φόρους και μεταφέρουν τον πλούτο που παράγεται στην Ευρώπη σε άλλες χώρες. Βγάζουν χρήματα από τις διαφημίσεις που τοποθετούν οι μεγάλοι παίχτες της αγοράς των συστημάτων ηλεκτρονικών κρατήσεων, οι οποίοι και αυτοί με τη σειρά τους φοροδιαφεύγουν, αφού έχουν την έδρα τους αλλού» τόνισε χαρακτηριστικά, χαρακτηρίζοντας ως ορθή την απόφαση επιβολής προστίμου στην Google αφού δεν σέβεται τους κανονισμούς που ισχύουν για του υπόλοιπους Ευρωπαίους».
Αναφερθείς στην ενίσχυση των πόρων τόνισε ότι θα πρέπει το πρόγραμμα Come που χρηματοδοτεί επενδυτικά σχέδια να διπλασιαστεί, φτάνοντας στα 6-7 δισ. ευρώ.
Με τα παραπάνω αλλά και με κοινή στρατηγική και ταχύτητα τόσο στη λήψη αποφάσεων όσο και στην υλοποίησή τους θα μπορέσει να επιτευχθεί και ο στόχος που έχει τεθεί από την ΕΕ για προσέλκυση 700 εκατομμυρίων τουριστών έως το 2020.
«Αν συνεργαστούμε όλοι ο διπλασιασμός των αφίξεων μέσα στην επόμενη δεκαετία δεν θα είναι κάτι ακατόρθωτο. Πρέπει να υπάρξει μια κοινή στρατηγική που θα ξεπερνά τα εθνικά και περιφερειακά όρια» Τόνισε δε ότι ο τουρισμός θα πάει μπροστά μόνο με αύξηση των επενδύσεων για έρευνα και καινοτομία.
Ο Γιούρκι Κατάινεν, Επίτροπος Βιομηχανίας και Επιχειρηματικότητας από την πλευρά του, τόνισε ότι την περσινή μόνο χρονιά ο τουριστικός κλάδος κατέγραψε ανάπτυξη της τάξης του 3%, ποσοστό που το χαρακτήρισε ικανοποιητικό. «Ο στόχος ήταν να αποδεσμευτούν 350 δισ. για τον τουρισμό μέχρι το 2018. Μέχρι στιγμής έχουμε συγκεντρώσει 236 δισ. ευρώ για το σκοπό αυτό τα οποία έχουν επιμεριστεί σε διάφορα Project. Ο τουριστικός κλάδος έχει φανταστική δυναμική σε ότι αφορά στην καινοτομία και παρέχει σταθερή ανάπτυξη και δυνατότητες εξέλιξης. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να κάνει ό,τι είναι δυνατό για την ενίσχυση του κλάδου ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικός, να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και να προσελκύσει ακόμα περισσότερες επενδύσεις την επόμενη περίοδο».
Ο τουριστικός κλάδος έχει φανταστική δυναμική σε ό,τι αφορά στην καινοτομία και παρέχει σταθερή ανάπτυξη και δυνατότητες εξέλιξης. Το ΕΚ όργανο ενίσχυσης του κλάδου για να παραμείνει ανταγωνιστικός και να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και ας ελπίσουμε περισσότερες επενδύσεις μέχρι την επόμενη περίοδο».